Jedzenie a prąd. Nieoczywista oczywistość.
„Nie marnuj jedzenia. Wyrzuć do śmieci stare przyzwyczajenia” to nowa kampania społeczna, która ma uświadomić nam negatywne skutki ekologiczne, społeczne i ekonomiczne marnowania żywności.
Docelowo kampania ma wpłynąć na zmianę postaw i zachowań konsumentów, a także producentów i dystrybutorów żywności.
Do tej pory w Polsce nie przeprowadzono badań, które oszacowałyby, ile kilogramów jedzenia wyrzucamy, ale szacuje się, że wynik ilości zmarnowanej żywności zbliża się już do poziomu innych krajów europejskich. Okazuje się, że np.: w Wielkiej Brytanii marnuje się 1/3 wyprodukowanej żywności.
Mam nadzieję, że poprzez kampanię uda nam się przekonać społeczeństwo, że niemarnowanie żywności przynosi same korzyści i ma głęboki sens
Marek Borowski, prezes Federacji Polskich Banków ŻywnościOrganizator kampanii - Federacja Polskich Banków Żywności – zlecił badania polskiej opinii publicznej – aż 79 % naszego społeczeństwa stwierdza, że w Polsce marnuje się dużo żywności, a zwłaszcza w sklepach i gospodarstwach domowych.
Na co dzień nie uświadamiamy sobie, że zmarnowana żywność ma istotne oddziaływanie na środowisko naturalne, społeczne i ekonomiczne. Wyrzucone produkty spożywcze to marnotrawienie energii oraz wody potrzebnej do wytworzenia, transportu i dystrybucji żywności. Marnujemy także koszty poniesione na zakup i przygotowanie posiłków oraz produkujemy więcej odpadów.
Kampania ma dotrzeć do szerokiego kręgu odbiorców poprzez emisje spotów telewizyjnych, radiowych, reklamę w prasie, w kinach oraz na bilbordach. Prowadzone będą działania edukacyjne wśród producentów i dystrybutorów żywności.
Polecamy stronę internetową kampanii www.niemarnuje.pl, a tam szczególnie test na energooszczędność w naszej kuchni!
http://niemarnuje.pl/marnujac-zywnosc-marnujesz-energie.html