Mieszkańcy ubogich krajów dostają od nas solidny wycisk — reklama społeczna
Komunikat Prasowy Polskiej Zielonej Sieci.
Od połowy stycznia czytelnicy prasy oraz użytkownicy portali poświęconych polityce, modzie, rozrywce, kulturze i ekologii będą mieli okazję obejrzeć reklamę społeczną i dowiedzieć się, dlaczego „mieszkańcy ubogich krajów dostają od nas solidny wycisk”. Rusza właśnie kolejna odsłona międzynarodowej kampanii DLA KLIMATU – PRZECIW UBÓSTWU informującej o dramatycznym wpływie zmian klimatu na najuboższe kraje na świecie. W Polsce kampanię realizuje Polska Zielona Sieć.
Co roku w Polsce, podobnie jak w innych krajach uprzemysłowionych, emituje się kilkaset milionów ton dwutlenku węgla. Emisje te przyczyniają się do coraz widoczniejszych zmian klimatu, których skutki pogłębiają i tak dotkliwe ubóstwo w krajach Afryki, Azji a także w wielu małych wyspiarskich państwach rozsianych na wodach oceanów. To kraje uprzemysłowione, takie jak Polska, mogą powstrzymać ten niebezpieczny dla przetrwania wielu najbiedniejszych krajów trend.
„Prezentowana przez Polską Zieloną Sieć reklama promuje globalną odpowiedzialność Polek i Polaków w kwestii emisji gazów cieplarnianych i powiązanych z nimi zmian klimatu"- mówi Aleksandra Antonowicz, koordynatorka kampanii Polskiej Zielonej Sieci. Skutki zmian klimatu najdotkliwiej dotykają najbiedniejszych fundując im klęski głodu, brak dostępu do wody pitnej, niebezpieczne zjawiska pogodowe, konflikty o zasoby czy przymusowe migracje. „Również my – Polacy - dajemy dziś mieszkańcom ubogich krajów solidny wycisk emitując ok. dwa razy więcej dwutlenku węgla w przeliczeniu na mieszkańca, niż wynosi średnia światowa” - dodaje A. Antonowicz – „Nie zachowujmy się tak, jakby Ziemia była pomarańczą do wyciśnięcia. Dziś wyciskamy jej południową półkulę, co jest globalnie niesprawiedliwe. Po południowej przyjdzie czas i na półkulę północną, czyli kraje najbogatsze, w tym nasz. Jeśli nie podejmiemy już dziś zdecydowanych działań na rzecz ochrony klimatu, jego zmiana będzie dla przyszłych pokoleń na całym świecie końcem stabilnego życia, jakie znamy my. Dlatego w imię globalnej odpowiedzialności namawiamy polskie społeczeństwo do przyjrzenia się zagadnieniom efektywności energetycznej czy zielonej energii i wspierania tych właśnie rozwiązań systemowych dających nadzieję na redukcję emisji i zatrzymanie niebezpiecznych zmian klimatu.” – mówi A. Antonowicz.
Kampania „Dla Klimatu Przeciw Ubóstwu” jest prowadzona równolegle w Polsce, Niemczech oraz Francji. W jej ramach odbyły się publiczne spotkania, warsztaty z udziałem bezpośrednich świadków zmian klimatu z Tajlandii, Etiopii i Nigerii, studyjna wizyta dziennikarzy polskich (Wojciech Jagielski, Gazeta Wyborcza oraz Wojciech Bojanowski, TVN24) i niemieckich w Nigerii, zrealizowano video klip na temat dramatycznego wpływu zmian klimatu na państwa rozwijające się, który w Polsce obejrzało ponad 3 miliony osób . Internetową platformą kampanii jest strona: www.dlaklimatu.pl
Reklamę grzecznościową wyemitują:
Czasopisma: Agro Serwis, Aktywist, BioKurier, BRIEF, Cogito, Dilemmas Magazine, 2+3D, ELLE, Estilo, FORUM, Gazeta Miejska Gliwice Zabrze, InStyle, Lounge Magazyn, Nigdy Więcej, miesięcznik Odra, Organic, POLITYKA, Przegląd, Recykling, Wegetariański świat, Zielona Liga.
Strony/portale: www.akasha.com.pl, www.ekologiczni.pl, www.green2magazyn.pl, www.kampaniespoleczne.pl, www.kulturatka.pl, www.moj-ogrodnik.pl, www.ulicaekologiczna.pl, www.wybredni.pl, www.zielonalekcja.pl.
Kontakt: Aleksandra Antonowicz, 91 880 38 72/601 32 52 42,
ola@globalnepoludnie.pl
Katarzyna Zegadło: 91 880 38 72/ 697 185 614,
kasia@globalnepoludnie.pl
Informacje techniczne: zainteresowane opublikowaniem reklamy redakcje prosimy o kontakt.
Więcej informacji na: www.dlaklimatu.pl
Partnerem medialnym akcji jest Magazyn Estilo.